Apraksts
Pasūtījuma izveidošana no aktīvā Groza ir pasūtījuma izveidošana pēc tam, kad visas nepieciešamās preces ir ievietotas iepircēja aktīvajā Grozā.
Piekļūšanas nosacījumi
Pasūtījuma izveidošana ir pieejama tikai sistēmā reģistrētam, autorizētam sistēmas lietotājam ar lomu Iepircējs.
E-pasta paziņojumu par iepirkuma izveidošanu saņem tās organizācijas lietotāji ar lomu Piegādātājs, no kuras Iepircējs ir izvēlējies veikt pirkuma pieprasījumu.
Piekļūšana
Pasūtījuma izveidošana ir iespējama, atverot lietotāja aktīvo grozu (skat. aprakstu Aktīvā groza apskatīšana), un izvēloties darbību pirkuma pieprasījuma izveidošanai.
Piezīme! Pasūtījumu drīkst veidot tikai tādam katalogam, kas nav arhivēts.
Izpildes scenārijs
Pasūtījuma izveidošanas darbības ir atkarīgas no pirkuma procesā iesaistītā lietotāja lomas:
• Lietotājs ar lomu Iepircējs veic pasūtījuma izveidošanu no aktīvā groza,
uzklikšķinot uz spiedpogas ;
• Visi lietotāji ar lomu Piegādātājs (kas ir tās organizācijas lietotāji, no kuras Iepircējs ir veicis pirkuma pieprasījumu) saņem e-pasta paziņojumu par izveidoto pasūtījumu:
Paziņojums 93. E-pasta paziņojums par izveidotu pasūtījumu
E-pastā norādītais Pirkuma pieprasījuma/pasūtījuma numurs ir kā hipersaite, uz kuras uzklikšķinot tiek iniciēta Pasūtījuma datu apskatīšana un apstrāde (skat. aprakstu Pasūtījuma apskatīšana un apstrāde).
• Pie pirkuma pieprasījuma veidošanas, ja Groza kopsumma bez PVN pārsniedz katalogam norādīto lielumu (norādāms sistēmas konfigurācijas parametros kā noklusētā vērtība katram katalogam), tad Grozam tiek uzstādīts statuss – Atlikts un visām ieinteresētajām pusēm (lietotājiem ar lomu Piegādātājs, Nozares eksperts, Sistēmas administrators, Iepircējs un piesaistītajiem Apstiprinātājiem) tiek izsūtīts paziņojums:
Paziņojums 94. E-pasta paziņojums par atliktu grozu
Ekrānformas apraksts
Pasūtījuma izveidošanu uzsāk lietotāja aktīvajā Grozā,
izvēloties darbību pirkuma pieprasījuma izveidošanai – uzklikšķinot uz
spiedpogas .
Ekrānforma 102. Aktīvais grozs, kurā veidot pirkuma pieprasījumu
Piezīme! Lai veidotu pasūtījumu, aktīvajā grozā iekļautajām precēm ir jāsasniedz minimālais piegādes limits.
Piezīme! Lai veidotu pasūtījumu, aktīvajā grozā iekļauto preču vienību skaitam ir jādalās ar preces informācijā norādīto vienību skaitu iepakojumā.
Piezīme! Sistēma pārbauda, vai norādītā saņemšanas adrese ir spēkā esoša. Ja nav, informē lietotāju.
Preces, kuru grozā iekļautais skaits nesasniedz pasūtījuma
minimālo limitu, tiek attēlotas ar ikonu ‘Šīs preces Piegādātājam pašreiz
netiek sasniegts pasūtījuma minimālais limits’:
Ekrānformas bloks 124. Preces rinda, kurai netiek sasniegts minimālais limits
Ja pirkuma pieprasījums tiek veidots, kur kāda no precēm nesasniedz pasūtījuma minimālo limitu, tad tiek attēlots sistēmas brīdinājuma paziņojumu:
Paziņojums 95. Paziņojums par piegādes limitu
§ - uzklikšķinot spiedpogai, tiek iniciēta
pasūtījumu veidošana.
o Ja nevienai no pirkuma pieprasījuma rindām netiek sasniegs minimālais piegādes limits, tad tiek attēlots kļūdas paziņojums:
Paziņojums 96. Kļūdas paziņojums, ja nevar izveidot pasūtījumu
o Ja kaut vienai pasūtījuma rindai tiek sasniegs minimālais piegādes limits, tad tiek attēlots brīdinājuma paziņojums:
Paziņojums 97. Paziņojums par izvēli veidot jaunu aktīvo grozu
o Ja lietotājs apstiprina brīdinājuma paziņojumu, tad Sistēma veido tikai minimālo limitu sasniedzošus pasūtījumus (skat. aprakstu Pasūtījuma apskatīšana un apstrāde|topic=Pasūtījuma apskatīšana un apstrāde) un veido jaunu aktīvo grozu ar pasūtījumos neiekļautām precēm, kuru attēlo lietotājam (skat. aprakstu Aktīvā groza apskatīšana).
o Ja lietotājs neapstiprina brīdinājuma paziņojumu, tad sistēma veido tikai minimālo limitu sasniedzošus pasūtījumus (skat. aprakstu Pasūtījuma apskatīšana un apstrāde|topic=Pasūtījuma apskatīšana un apstrāde).
Piezīme! Vienā pasūtījumā tiek iekļautas visas tās preču rindas, kam ir viens piegādātājs.
§ Uzklikšķinot uz spiedpogas , tiek veikta aktīvā groza optimizēšana
(skat. aprakstu Groza satura optimizēšana|topic=Groza satura optimizēšana), pēc kā
lietotājam tiek attēlota ekrānforma ar veiktās optimizācijas rezultātu (skat.
aprakstu Optimizēta groza apskatīšana|topic=Optimizēta groza apskatīšana).
§ Uzklikšķinot uz spiedpogas , notiek atgriešanās aktīvā groza
ekrānformā.
Ja, veicot pasūtījuma izveidi, ir rindas, kurām vienību
skaits nedalās ar preces informācijā norādīto vienību skaitu iepakojumā, tās
tiek attēlotas ar ikonu ‘Uzmanību! Ievadītais preču skaits
nedalās ar vienību skaitu iepakojumā: 20’ (kur aiz kola tiek norādīts konkrētais
vienību skaits).
Ekrānformas bloks 125. Preces rinda, kurai vienību skaits nedalās ar preces informācijā norādīto vienību skaitu iepakojumā
Ja pirkuma pieprasījums tiek veidots, kur kādai no precēm vienību skaits nedalās ar preces informācijā norādīto vienību skaitu iepakojumā, tad tiek attēlots sistēmas brīdinājuma paziņojums:
Paziņojums 98. Brīdinājuma paziņojums par preču skaita neatbilstību iepakojumam
Piezīme! Brīdinājuma paziņojumā attēlo informāciju par grozā pirmo (augstāk esošo) preci, kurai vienību skaits nedalās ar preces informācijā norādīto vienību skaitu iepakojumā.
Ja veidojot pirkuma pieprasījumu aktīvā Groza aktualizācijas laikā tiek konstatētas izmaiņas, sistēma attēlo informatīvu paziņojumu par aktualizētā Groza datu caurskatīšanu.
Ja veidojot pirkuma pieprasījumu pēc aktīvā Groza datu aktualizācijas tiek konstatēts, ka Groza kopsumma bez PVN pārsniedz sistēmas katalogam norādīto lielumu, sistēma attēlo vaicājumu:
Paziņojums 99. Par atliktā groza izveidi
Lietotājam atbildot apstiprinoši, tiek izveidots atliktais grozs (skat. aprakstu Atliktais grozs|document=WordDocuments\Atliktā groza apskatīšana (pilnais doks).doc;topic=Atliktā groza apskatīšana). Sistēma attēlo paziņojumu par groza datiem un par datumu un laiku, līdz kuram Piegādātāji var piedāvāt izdevīgākas cenas, kā arī nosūta e-pasta paziņojumus Piegādātājiem, kuri strādā ar šo katalogu, Nozares ekspertiem, kuri strādā ar šo katalogu, visiem Katalogu vadītājiem un Iepircēja, kurš veidoja grozu, Apstiprinātājam.
Piezīme! Ja Pircēja organizācijai jau ir atliktais grozs ar precēm no šī paša kataloga, jaunu atlikto grozu izveidot nevar. Sistēma attēlo paziņojumu ar datumu un laiku, kurā būs iespējama šī groza atkārtota nosūtīšana.
Ja pirkuma pieprasījums tiek veidots, kur vienumu skaits ir atbilstošs un visas iekļautās preces sasniedz minimālo pirkuma limitu, tiek izveidots Pasūtījums (skat. aprakstu Pasūtījuma apskatīšana un apstrāde|topic=Pasūtījuma apskatīšana un apstrāde), par to attēlojot informatīvu sistēmas paziņojumu:
Paziņojums 100. Par pasūtījuma izveidi – piemērs
Piezīme! Vienā pasūtījumā tiek iekļautas visas tās preču rindas, kam ir viens piegādātājs.
Gadījumi, kad nav iespējams izveidot pirkuma pieprasījumu
• grozā nav nevienas preces, t.i., grozs ir tukšs:
Paziņojums 101. Paziņojums par tukšu grozu
• pasūtījuma no groza kopsumma pārsniedz šim lietotājam noteikto darījumu limitu:
Paziņojums 102. Paziņojums par lietotāja darījuma limita pārsniegšanu
Piezīme! Lietotāja darījumu limits katram lietotājam ir norādīts atsevišķi un ir apskatāms lietotāja datos norādītajā konfigurācijas parametrā „Iepirkuma (groza) kopsummas limits lietotājam” (skat. aprakstu Lietotāja datu apskatīšana|topic=Lietotāja datu apskatīšana). Pēc noklusējuma šī vērtība sistēmā ir uzstādīta „10000”, taču lietotājs ar administratora tiesībām var šo vērtību konkrētajam lietotājam mainīt.
• Katalogs, no kura prece tika ievietota grozā, ir arhivēts:
• Veidojot pasūtījumu, ja kataloga beigu termiņš ir mazāks par <datums, kad nostrādās sistēmas nakts process>, tad tiek attēlots kļūdas paziņojums un pasūtījums netiek izveidots.
• Ja pirkuma pieprasījums tiek veidots, kur kādām VV pozīcijas precēm ir norādīts vienāds papildaprīkojums, tad tiek attēlots sistēmas kļūdas paziņojums.