Elektronisko Iepirkumu Sistēma
Kategorija
VV pozīcija

Datortehnikas e-katalogi CI123!

04.07.2024

Par vispārīgās vienošanās un tiesību aktu nosacījumu ievērošanu datortehnikas katalogos CI-123V, CI-123P, CI-123C un CI-123PKP.


  • Pircēji atliktā groza komentāru laukā var norādīt tikai to informāciju, kas atļauta un ietverta vispārīgās vienošanās (turpmāk – Vienošanās) 3. pielikuma 10. punktā:

Saskaņā ar Vienošanās 3.2.3.punktā noteikto, veidojot Vienošanās 1.8.4.punktā noteikto darījumu, pircējs attiecībā uz visām iepirkuma daļām darījuma atbilstošajā komentāru laukā var norādīt šādu informāciju: 

  • piegādes adreses, kontaktpersonas vārdu, uzvārdu un kontaktus;
  • maksātāju rekvizītus, ja atšķiras no pasūtītāja rekvizītiem;
  • pasūtītāja rīcībā esošo savienojumu veidu un skaitu;
  • papildus preču/pakalpojumu raksturlielumus, kas nemaina un nav pretrunā ar  specifikācijā ietvertajām prasībām un neierobežo nevienu no piegādātājiem;
  • papildus garantijas nosacījumus; 
  • citas tehnikas savietojamības prasības, kas ir par pamatu pirkuma apstiprināšanai vai noraidīšanai (piemēram, saderību ar rīcībā esošajām iekārtām (norādot pasūtītāja rīcībā esošo iekārtu modeli un/vai seriālo numuru) vai iekārtu pārraudzības rīku (norādot pasūtītāja izmantoto programmatūru)).
  • Šī pielikuma 10.punktā norādāmo informāciju (tostarp, ja tā ir apjomīga vai satur vairākas atsevišķas datnes) pircējs pēc saviem ieskatiem var izvietot visiem piegādātājiem brīvi pieejamā tīmekļvietnē, uz kuru ved komentāru laukā norādāmā ārējā saite (links). Saņemot pasūtījumu, piegādātājs ievēro komentāru laukā pircēja sniegtos norādījumus un nepieciešamības gadījumā sazinās ar pircēju, lai precizētu neskaidros jautājumus.

    un/vai kas izriet no VV 1. pielikumā definētās tehniskās specifikācijas (piemēram, MS Windows versija, paredzēta gala lietotājam atbilstoši MS licencēšanas politikai);

  • Pircēju komentāri par tehniskās specifikācijas atšķirībām, t.sk. ar piebildi “vēlams” nav atļauti;

  • Tehniskās specifikācijas pozīcijās, kurās kāds lielums norādīts kā “vismaz”, šī norāde attiecas tikai uz piegādātāju un pircējs šo vērtību nevar mainīt norādot konkrētu raksturlieluma vērtību. 

  • Ja Vienošanās laikā būtiski mainās tehniskās īpašības, EIS uzturētājs rīkojas atbilstoši Vienošanās noteiktajam: Papildus Vienošanās 8.5.punktā noteiktajam, izņēmuma gadījumā, ja Vienošanās ietvaros piedāvātajai tehnikai ir būtiski mainījušās detaļu (mikroprocesora (CPU), operatīvās atmiņas (RAM), diska (HDD; SSD; u.c.), digitālo karšu lasītāju un citu savienojumu portu) tehniskās īpašības (paaudzes, uzbūves arhitektūra un/vai tehniskais risinājums) vai pieejamība (iekārtās attiecīgās detaļas vai komponentes vairs netiek ietvertas tehnoloģiju novecošanas/attīstības rezultātā), kas padara attiecīgās detaļas nesavietojamas ar vispārīgās vienošanās tehniskās specifikācijas aprakstiem, E-katalogu sistēmas uzturētājam, konsultējoties ar visiem Vienošanos parakstījušajiem piegādātajiem, ir tiesības aizstāt Vienošanās attiecīgo pozīciju tehnisko specifikāciju tehniskos aprakstus (attiecībā uz mikroprocesoru (CPU), operatīvo atmiņu (RAM), cieto disku (HDD; SSD), digitālo karšu lasītāju u.c. savienojumu portiem) ar tādiem, kas atbilst tirgū pieejamajām attiecīgo detaļu un komponenšu tehniskajām īpašībām); 

  • Atliktajā grozā piegādātājs nevar uzvarēt, ja nav ievēroti visi pamatotie pircēja nosacījumi (piemēram: atbilstība MK noteikumiem Nr.442 un/vai Nr.508, piegādes adrešu un grafika (bet nesamazinot VV noteiktos piegādes termiņus) ievērošana, darījumam paredzētais maksimālais finanšu līdzekļu apjoms, utt.), t.sk. arī gadījumā, ja pircējs neņem vērā savus izvirzītos nosacījumus un tomēr apstiprina šādu atliktā groza rezultātu – šādos gadījumos VRAA pārtrauc darījumu; 

  • Ja pircējs neapstiprina tādu piedāvājumu, kurā ir ievēroti visi nosacījumi, tad VRAA, pamatojoties uz VV 5.4. punktu un nepieciešamību ievērot vienlīdzīgu un taisnīgu attieksmi pret piegādātājiem, kā arī valsts līdzekļu racionālu un saprātīgu izmantošanu, informē pircēju un tā augstākstāvošu institūciju (atkārtotas rīcības gadījumā arī Valsts kontroli), par VV nosacījumu neievērošanu un VRAA ir tiesīga vienpusēji apturēt Vienošanos uz laiku daļā par konkrēta līdzēja vai tā pilnvarotā lietotāja tiesībām piedalīties E-iepirkumu procesā;

  • Ja piegādātājs neievēro pircēja komentārā (atbilstoši VV 3. pielikuma 10. punktā atļautajam) norādīto, pircējs šādu atliktā groza rezultātu nedrīkst apstiprināt; gadījumā, ja pircējs ir apstiprinājis atliktā groza rezultātu, šādu izveidoto darījumu pārtrauc VRAA, un nosūta pircēja organizācijai vēstuli ar pretenziju par nekorektu pircēja darbību, kā arī attiecībā uz piegādātāju tiek ierosināta pārkāpuma lieta. Saskaņā ar Vienošanos pircējam ir pienākums pārbaudīt piegādātāja piegādāto preču kvalitāti no preču faktiskās saņemšanas brīža un 15 darbdienu laikā EIS-ā atzīmēt saņemto preču kvalitāti. Ja pircējs pārbaudes laikā konstatē precei trūkumus, kā arī, ja trūkumi, kurus nebija iespējams konstatēt sākotnējās pārbaudes laikā, tiek atklāti vēlāk preces lietošanas laikā, pircējs nosūta piegādātājam pretenziju. Pretenzijā norāda konstatēto preču neatbilstību pirkuma pasūtījumam, darījuma noteikumiem vai preču grupu specifiskajam prasību sarakstam. Par pretenzijas izteikšanu pircējs informē e-pasūtījumu apakšsistēmas uzturētāju. Konstatējot atkārtotu pircēja nekorektu darbību, VRAA informē pircēju un pircēja augstākstāvošo organizāciju par VV nosacījumu neievērošanu un, pamatojoties uz VV 5.4. punktu, VRAA ir tiesīga vienpusēji apturēt Vienošanos uz laiku daļā par konkrēta līdzēja vai tā pilnvarotā lietotāja tiesībām piedalīties e-iepirkumu procesā. 

  • Pircējiem jāievēro Ministru kabineta 2022.gada 20.decembra noteikumu Nr. 816 “Publisko elektronisko iepirkumu noteikumi” 40. panta nosacījumi: Lai nodrošinātu pēc iespējas efektīvāku pasūtītāja vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja līdzekļu izmantošanu, pasūtītājs un sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs darījumus e-pasūtījumu apakšsistēmā plāno, pēc iespējas apvienojot tos vienā pasūtījumā preču vai pakalpojumu grupas ietvaros. Iepirkuma priekšmeta sadalīšana daļās un tirgus kropļošana ir pretrunā ar Publisko iepirkumu likumu un šāda darbība ir kvalificējama kā EIS lietošanas noteikumu pārkāpums, turklāt pircējam ir jāievēro Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 3.panta 1.punkts, kas nosaka, ka Publiska persona, kā arī kapitālsabiedrība rīkojas ar finanšu līdzekļiem un mantu lietderīgi, tas ir, rīcībai jābūt tādai, lai mērķi sasniegtu ar mazāko finanšu līdzekļu un mantas izlietojumu. 

  • Ja pircēja organizācija piemēro Ministru kabineta 2020.gada 7.janvāra rīkojuma Nr. 1 “Datortehnikas iepirkuma organizēšana ministrijās un to padotības iestādēs” noteiktos izņēmumus, tad pirkuma pieprasījuma komentārā ir jānorāda informācija par izņēmuma apstākļiem, atsaucoties uz konkrētu rīkojuma punktu.

  • Visos EIS darījumos vispārīgās vienošanās paredz 100% pēcapmaksu pēc preces/pakalpojuma saņemšanas un kvalitātes apstiprināšanas.

  • Prasība par ātrāku piegādes termiņu kā noteikts vispārīgajā vienošanās ir konkurenci ierobežojoša un prettiesiska, tādēļ pasūtījumus jāplāno atbilstoši vienošanās noteiktajiem termiņiem un savām finanšu iespējām.